Läxor och prov

Okej. Rubriken kunde vara typ så underbar som "Fint väder idag igen"! För solen skiner verkligen väldigt väldigt mycket idag och det är verkligen varmt! Skall försöka läsa på prov och göra läxorna nu, så att jag kan vara ute sedan hela dagen. Det vill jag verkligen. Ska läsa på finska prov nu, göra mattan och göra finska läxan. Sedan måste jag bläddra egenom läxan i BiGen oxxå, men det har jag planerat att ta ut och sitta i solen, skall nog läsa mycket på finska prov idag också. Böckerna får följa med ut på bänken här på gården en liten stund så att jag hinner läsa. Sedan slänger jag in böckerna och drar med kompisarna.

idag vet jag inte vad vi skall göra riktigt. Fint väder, ute. Får se om vi orkar hoppa hopprep, vi kanske gör något annat. Jag tror vi skall börja med såna "lekar" som hör till på sommaren och våren (hösten oxxå kanske ). lekar som typ gungpeffis, jumbo, bollen i ringen (jessss), studsmattor och andra himla roliga saker. Bollen i ringen är verkligen en lek som vi verkligen diggar fett. Det är super duper kul.

Men.. För att hinna med allt detta måste jag göra allt i skolväg först. Såå. Hello Homeworks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0