Tha´ Beach

Det är ganska roligt med dialekter. I England talar man ju helt annorlunda än i Amerika. Man kan tex. säga "tha´ beach" istället för det vanliga "the". Vi här i Karis talar ord som påta, rana, vatu, stoln´, pulpetin osv. Tycker att det är ganska fascinerande att många personer som bor i England och har flyttat till Amerika kan bra tala båda "språken" eller dialekterna. Många skådisar är skickliga på det. ;)

Nå, vi hade det skoj på stranden. Var typ hela tiden i vattnet och simmade, dök, stod på händer, dansade och hoppade med Emelie. Julia var också med lite då och då. Och några skymtar av pappa, Emelies mamma och Emelies syster, Malin. Men mest var det jag och Emelie som donade på i vattnet.

Hann nog med några bilder, glömde helt bort att fota med Emelie. Men efter det hann jag nog lite. Emelie&co for hem ca. 15/20 minuter före oss. Lyckat. Nu är jag hemma och har lika varmt igen (nästan). :D



Före stranden....



...tog jag några egobilder! :D



Tha´ beach



Emelie på väg hem ♥



Victor äter nektarin



Han slukade hela



Jag satt inte mycket på stranden som sagt, men när jag gjorde det passade jag på att fota eller läsa



Blivande trummis



Bus på filten




Massage


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0